onsdag, april 05, 2006

Elkillen...

Jodå, visst funkade vindrutetorkarna idag igen men jag var tvungen att vara suuuuuperlätt på handen. Fel läge på spaken så gick dom för fullt. Tur att Caprice inte är någon racer-bil för då hade jag väl utövat terrängkörning.

Fick iallafall installerat en iPod i bilen idag, komplett infälld med träfolie runt. Även om jag snålade in på att få rätt på färgen – blev nussbaum-folie istället för rosewood mönster - så blev det ändå rätt hyfsat. Bilder kommer, nu är det mörkt. I vilket fall var det en eländig historia. Manualen till slutsteget sade att man skulle koppla en orange sladd om man ville kunna ställa av slutsteget med tändningen - kopplas till power antenna sa's det. I vilket fall så trodde jag slutsteget var kass så jag åkte och bytte det. Efter att ha installerat utbytessteget och det var helt ljudlöst så mätte jag om det fanns utsignal, och det fanns det inte. Så blev jag lite desperat, mixtrade runt med sladdarna som bara den och i rent vansinne pregade jag ner den svarta i samma kontakt som den orange. Vips så ljöd hela bilen av Thunderstruck. Visade sig att både den svarta och den oranga skulle vara inkopplad. Helt sjukt och inte för att jag är någon kung på el, men det verkar ju helt knäppt. 

Imorgon bitti står iallafall pärlan där och bara väntar på att få lira lite musik för mig. Rätt onödigt egentligen när det är musik bara att lyssna på motorn.